- Remarketing
- Retargeting
- Taasturundamine
Tasuta tehisintellekti konsultatsioon
Iga kuu pakume väja mõned tasuta tehisintellekti konsultatsioonid. Saad teada, kuidas AI abil oma meeskonna produktiivsust kasvatada. Vaatame koos üle, kuidas tehisintellekt aitab korduvate tegevustega kiiremini ja odavamalt hakkama saada. Tehisinetllekti abil vähendad kulusid ja hoiad kokku tööaega, parandades samal ajal töö kvaliteeti. Pane end kirja ja vaatame, kuidas tehisintellekt sinu valdkonnas tulemusi toob.Vaata lähemalt...
AI aitab suurendada produktiivsust ja töötajate rahulolu
Vahet pole, sama asi! Vaata, kuidas sa selle abil väiksema eelarvega paremaid tulemusi saavutad.
Kuidas oma sõnumit huvilistele klientidele meelde tuletada? Enamus neist, kes sinu valdkonnas lahendusi otsivad, käivad su veebilehel korra ja ei tule enam tagasi. Samas on neil huvi olemas. Kuidas teha nii, et nad konkurendi juurde ei läheks?
Näide: Kui külastaja vaatab su veebikeskkonnas jalgrataste osa, siis saad näidata talle hiljem reklaame, millel on jalgrattad. Samas need, kes vaatasid rulluiske, näevad just neile sobivaid reklaame.
Remarketing võimaldab sul näidata reklaame neile, kes on sinu veebilehte varem külastanud. Selline reklaam on oluliselt tulemuslikum, kui tavapärane kampaania, mille puhul näitad reklaame neile, kes sinust midagi ei tea. Samas tuleb arvestada, et reklaami nägevate inimeste arv on remarketingi puhul väiksem kui puusalt laiemale sihtgrupile tulistades.
Remarketing ja retargeting on sünonüümid. Google ja Facebook kasutavad pigem sõna remarketing.
Google Analytics annab lihtsad võimalused veebikülastajate märgistamiseks nii, et saad neile hiljem uuesti reklaami näidata, kasutades selleks Google Adsi võimalusi.
Kuidas remarketing töötab? Kui külastaja saabub meie veebi, saab Google Analyticsi vahenditega panna tema brauserisse märgi, et ta on seda veebilehte külastanud. Lisaks üldisele „käis meie veebis“ sildile saab soovi korral listi koostada ka veebilehe üksiku alajaotuse või lehe külastamise põhiselt.
Tähelepanu! Remarketingi võimaluste kasutamiseks peab olema loodud Google Adsi konto, mis on seotud teie Google Analyticsiga.
Näiteks olen teinud listi inimestest, kes on külastanud Google Analyticsi teemalisi artikleid meie veebis. Nende hulka kuulud ilmselt ka sina. Kui plaanin Google Analyticsi koolitusele reklaami teha, siis on need kasutajad palju tänuväärsem sihtgrupp kui üldine internetiturunduse huviline kasutaja.
Näide: Märgista külastaja kui ta on vaadanud mingi konkreetse toote lehte ja näita talle pärast reklaame selle toote kohta.
Remarketingi nimekirju saad hiljem kasutada Google reklaamivõrgustikus olevatel saitidel, otsingus ja näiteks Youtube’is.
Kuidas remarketing liste kasutada?
Remarketingi võimalused leiad Google Analyticsi adminpaneelist Property sektsioonist “Audience Definitions”. Seal asub kaks valikut: Audiences ja Dynamic Attributes. Valides Audiences on võimalik alustada uue remarketing nimekirja loomist soovitud parameetrite alusel. Võimalikud valikud on järgmised:
Allow Google to manage my list for me
Google üritab automaatselt lisada listi külastajaid, kes on tehingu sooritamisele võimalikult lähedal. Selle listi kasutamise probleemiks on asjaolu, et me tegelikult ei tea, mida Google teeb ja on võimalus, et eestikeelse interneti väiksuse tõttu mitmed kriteeriumid ei tööta (sarnaselt Google Translate ja eesti keele probleemidele).
Smart list
Ära seda varianti kasuta. Las Google tehisintellekt veel areneb natuke, sest praegu pole väga selge, mida ta üritab teha.
All of my users
Lihtne list, mis sisaldab kõiki veebilehe külastajaid. „All of my users“ on kõige lihtsam remarketingi võimalus. Pane silt külge kõigile veebilehte külastanud inimestele ja ütle Google Adsile, et näita reklaami ainult nendele, kes on varem minu veebilehel käinud. Selline reklaami sihtimine on erakordselt efektiivne ja tõenäosus tehinguni jõuda on oluliselt suurem kui huupi kõmmutades.
See list (All Users 30 päeva) tehakse valmis automaatselt esimese asjana, kui seod Google Adsi ja Analyticsi. See on asjalik list ja võib leida kasutamist alati, kui teed suuremaid kampaaniaid.
New users
Nagu nimigi ütleb, siis on tegemist nendega, kes on Google Analyticsi arvates käinud su lehel vaid korra.
Miks ainult korra?
Kutsume nad tagasi!
Mõtle läbi, mida öelda inimestele pärast seda, kui nad on esimest korda su veebi külastanud. Seda listi kasutades saad näidata sõnumit ja nad tagasi tuua. Pärast seda, kui nad tagasi tulevad, muutuvad nad korduvkülastajateks.
Returning users
Korduvkülastajate list on väärt kraam, sest sisaldab neid inimesi, kes on su lehel käinud rohkem kui korra. Kui sa peeglisse vaatad ja mõtled, „Kes ikka tahab meie veebis käia?“ siis need inimesed tahavad ja sa saad neile näidata reklaami, millega tood nad uuesti tagasi ja viid lõpuks tehingu sooritamiseni.
Users who visited a specific section of my site
Selle listivariandiga saad sihtida erinevaid käitumisi oma veebilehel, mis on sisu järgi eristuvad. Kingapood saab näiteks teha nimekirjad inimestest, kes on vaadanud meeste või naiste alajaotusi veebipoes.
Suuremad veebikaubamajad saavad sihtimist sättida selle järgi, milliseid osakondi veebikülastuse ajal vaadati. Need, kes vaatasid jalgrattaid, käituvad ilmselt teisiti, kui need, kes otsisid omale mööblit.
Siin saad defineerida mõne veebi alamosa või lehe, mille külastajad listi lisada. Näiteks /teenused.html, varuosad, /ostukorv).
Users who completed a conversion goal
See on väga oluline list, mis kogub kokku kõik veebikülastajad, kes on lehel mingi Goalini jõudnud. Esitanud päringu, ostnud toote, liitunud uudiskirjaga jne.
Veendu, et kogud oma veebis kindlasti kokku kõik tegevuse sooritanud inimesed. Need on külastajad, kes on su mingile pakkumisele juba „jah“ öelnud.
Nüüd on sinu ülesanne nad järgmiste tegevuste ja tehinguteni toimetada.
Teine väärtus, mille saad nende listide loomisega, on see, et saad nende põhjal luua sarnaseid nimekirju inimestest, keda sa veel ei tea. Google Adsis saad lisada oma kampaaniatele „similar audiences.“ Sellega üritab Google leida su reklaamide kuvamiseks inimesi, kes sarnanevad sinu kogutud listis olevate inimestega. Loe sarnaste sihtgruppide kohta lähemalt siit.
Users who completed a transaction
See list on neile, kes mõõdavad oma veebis rahalisi tehinguid. E-poed ja muud e-kommertskeskkonnad, milles mõõdetakse kasutajate tehinguid täpselt eurodes.
Sarnaselt goalidega seotud nimekirjadele, on tehingu sooritanud inimestega listid väga väärtuslikud. Inimesed, kes on sinult ostnud, on palju suurema tõenäosusega kordusostjad, kui „mees tänavalt.“ Kui mul käis digiturunduse saates külas Sven Nuum, siis üheks oluliseks punktiks jutus oli see, et kõige tähtsam on teine müük.
Mõtle läbi, kuidas ja mida reklaamida neile, kes on sinu juurest juba ühe või mitu ostu sooritanud.
Lisaks reklaami näitamisele annab tehingu sooritanute list võimaluse ka reklaami mitte näidata. Tihti on mõttekas seadistada kampaania nii, et näitad reklaame kõigile, kes ei ole viimasel ajal tehingut sooritanud. Sellega väldid olukorda, kus reklaamid jalgratast kliendile, kes sinult eile jalgratta ostis.
Siin näed, mida Google Analytics e-commerce tracker sul teha võimaldab.
Create New
Piiramatud võimalused. Koosta ise oma remarketing nimekiri vastavalt kümnetele Google Analyticsi parameetritele. Kampaaniates osalejad, Facebookist tulnud külastajad, lehel viibimise aeg üle x minuti, külastanud veebi rohkem kui 3 korda. Kõik mõõdikud, mida Analyticsis näed, saad listide koostamiseks kasutusele võtta.
Pead ainult arvestama sellega, et listi suurus ületaks 100 kasutajat viimase 30 päeva jooksul. Listide suurusest natuke lähemal allpool.
Google vahendite seadistamine vähem kui 40min
Arendaja küsib tihti 100 kuni 200 eurot selle eest, et Google vahendid saaks seadistatud. Vaata siit, kuidas kõik asjad ise TASUTA ära teha. Olen vähem kui 40 minuti sisse pakkinud tonni teadmisi. Google Analytics 4, Google Analytics Universal, Google Search Console ja Google Tag Manageri kontode loomine ning seadistamine. Vaata lähemalt siit...
Remarketing ja Google Analyticsi segmendid
Google Analytics ja Ads võimaldavad remarketingiga väga täpseks minna. Sisuliselt on võimalik märgistada iga kasutaja tegevus. Näiteks võid kirjeldada segmendi, millesse kuuluvad uudiskirjast tulnud külastajad, kes klikkisid konkreetse toote lingil ja teha reklaami, mis sisaldab just seda toodet.
Analyticsi segmentide juures on seadete nupu all valik „Build Audience“.
Seda klikkides jõuad uue remarketing listi loomise juurde ja saad koheselt kasutada segmendis kirjeldatud väärtusi.
Remarketing liste saad kasutama hakata Google Adsi kaudu. Näiteks võid kuvada pesumasina videoreklaami Youtube’is inimestele, kes on külastanud su veebipoe pesumasinate alajaotust.
Remarketing listide suurus ja piirangud
Remarketing listide loomisel tuleb silmas pidada mõningaid piiranguid ja seadeid, mis mõjutavad listide suurust ja kasutamist Adsis.
Listi aegumine – remarketing listi puhul saab öelda, kui kaua me kasutajat selles hoiame. Vaikeväärtus on 30 päeva ja pärast seda arvatakse kasutaja listist välja. Maksimaalne listis püsimise aeg on 540 päeva.
Erinevate pikkustega listid annavad võimaluse Asi reklaame automatiseerida. Näiteks tehes kaks listi: 330 päeva ja 365 päeva, saame Google Adsile öelda, et näita reklaame neile, kes on 365 päeva listis, aga mitte neile, kes on 330 päeva listis. Tulemusena näidatakse 331-365 päeva pärast tänasele külastajale reklaami, mis tuletab talle meelde, et vaja mingit aastatagust tegevust korrata (sünnipäevad, ülevaatused, kindlustused jne).
Google Ads on privaatsuskaalutlustel seadnud listide suurusele alampiirid. Selleks, et saaksid näidata listile reklaame Google reklaamivõrgustikus, peab see olema suurem kui 100 inimest. Selleks, et kasutada remarketing listi otsingureklaamis, peab selle suurus olema üle 1000 kasutaja.
Listide nimed – pane oma remarketing listile alati selline nimi, mille puhul saad aru, mis listiga on tegemist. Kuna liste saab kasutada erinevate Adsi kontodega, siis on oluline, et ainult nimest piisaks, et listi sisust aru saada. Soovitan järgmist formaati:
- lehenimi.ee – listi sisu kirjeldus – pikkus päevades
- Dreamgrow.ee – Analyticsi lugejad – 540d
Lisaks Adsi ja Analyticsi võimalustele saad remarketingi kasutada ka Facebooki reklaamide puhul. Facebooki remarketing vajab natuke rohkem koodiga pusimist, aga lõpptulemus on samuti kordades parem tavareklaamist.
Eelnevalt loetletud vahendid on sinu kasutuses kohe, ilma igasuguse tasuta peale meediakulu. Soovi korral saab aga kasutada ka remarketingi teenusepakkujaid. Mõned näited:
- AdRoll
- Perfect Audience
- Chango
- Triggit
- ReTargeter
Kui sa esialgu ei plaani remarketing liste kasutada, siis tee vähemalt üks list. Selleks on „All of my users“. Nii kindlustad, et kui sul tekib soov remarketingiga algust teha, on sul olemas vähemalt kõige üldisem nimekiri, millest oma tegevusega alustada.
Facebooki Pixel taasturundamiseks
Facebooki puhul on vaja lisada oma veebilehele Facebook Pixel. Kui see tehtud, saad erinevaid sihtgruppe seadistada sarnaselt Google vahenditega.
Facebook Pixeliga kogud inimesed oma veebist Custom Audience nimekirjadesse ja kasutad neid reklaamide näitamiseks. Lisaks võimaldab Facebook Pixeli abil kogutut Custom Audience’ist tuletada Lookalike Audience. Selles listis on inimesed, kes sarnanevad sinu lehte külastanutega, aga keda sa veel ei tunne.
Suuremaks erinevuseks Facebook Pixeli ja Google remarketingi kasutamise juures on see, et Facebooki listides püsivad inimesed maksimaalselt 180 päeva.
Katseta Google Adsi ja remarketingiga
All users list, mille pikkuseks on 7 päeva ja milles olevatele inimestele näitad reklaame iga päev mõned korrad. See aitab sul oma brändi kinnistada ja huvilisematele ka midagi maha müüa.
Google vahendite seadistamine vähem kui 40min
Arendaja küsib tihti 100 kuni 200 eurot selle eest, et Google vahendid saaks seadistatud. Vaata siit, kuidas kõik asjad ise TASUTA ära teha. Olen vähem kui 40 minuti sisse pakkinud tonni teadmisi. Google Analytics 4, Google Analytics Universal, Google Search Console ja Google Tag Manageri kontode loomine ning seadistamine. Vaata lähemalt siit...
_____________________________________
Photo via Visualhunt.com
Priit – remarketingi kasutamiseks ei pea kasutama ainult Google’i teenuseid. Remarketingi saab teha ka teiste teenusepakkujate juures – näiteks Facebook või siis SmartAD (https://smartad.eu/estonia/reklaamijale/retargeting/) :-) Ja tegelikult parima tulemuse saad kui kombineerid erinevaid kanaleid, kuna tulemusliku remarketingi kampaania eelduseks on see, et sa katad 360 kraadi kõik meediad kuhu sinu potentsiaalne klient satub.
Tere!
Google analytics annab mulle sellise teate:
Warning: You have created at least one remarketing list, but have not made the necessary changes to your tracking code. Without these changes, your remarketing lists will remain empty and your ad campaigns may not run.
Mul on paigaldatud analyticsist konto nr wordpressi plugina abil. mida peaks veel tegema, et see toimiks ja hakkaks koguma listi?
Esimese asjana peaks uurima, et seadetes oleks Universal Tracker. See on Analyticsi koodi uuem versioon.
See on aktiveeritud.
Ma kasutan Google Analyticator WP pluginat ja kõik muu on standard. Isegi interests ja demographics töötab (nii palju kui Eestis toimib).
Täna on kõige käepärasemad vahenid turundajale Google Analytics+Ads ühelt poolt ja Facebooki reklaamid koos Pixeliga teiselt poolt.